1 Şubat 2015 Pazar

ORDAN BURDAN-6
Çorlu Yeniden

Geçtiğimiz Cumartesi günü Çorlu çarşısında zaman geçirmem gerektiğinde aklıma restorasyonu bitirilen tarihi Çorlu Belediye binasını ziyaret geldi. 
Restorasyon yapımı sırasında içine girmiş, çalışmaları gözlemiş, hatta fotoğraf makinemle belgelemiş ve bu yazımda bahs etmiştim. 

Görmek için sabırsızlıkla bitmesini beklediğm gün bugün.

 Binanın dış görünüşü cezbedici, içi de eminim öyledir diyerek girdim. Ben sıradan bir vatandaş olarak bir tarihin kazanıldığı bu çalışmayı beğendim ve beğenicem. 
Salonların kimi eski kullanımına uygun olacağı düşünülerek bekleme, kabul ve toplantı odaları şeklinde düzenlenirken kimileri sergiler için ayrılmış.
İlk salondaki birkaç resim arasında göze çapan çeşmeler konulu gravürde Ayça Çevikelli Hocamın imzasını gördüm. Üst katta Bir Zamanlar Çorlu (Aslında Bir Zamanlar Türkiye de olabilirdi, adı)fotoğraf sergisi var. Çorlu Ortaokulunun o dönemde tüm okullarda giyilmesi zorunlu askeri(!) şapkalarıyla öğrencilerinin, genç hanımları iş sahibi yaparak satış hedefleyen, Singerin dikiş makinesi kursundaki genç kızların,
küçüklüğümde çok gördüğüm, mahalle aralarında hadi kocaoğlan bayıl denilerek numara yapması istenen zavallı esir ayı ve yoksul sahibinin fotoğrafları birer hazine. Sergide daha neler var neler. Örneğin gelin kıyafetiyle bir bayramda kız çocuklarının, küçükken çok çevirdiğim, en popüler oyuncağımız çember elinde bayrama katılmış 
 minikler ile farklı zaman ve sebeplerle şehri ziyarete gelen Atatürk ve İnönü’nün fotoğrafları. Düşündüren sergide en çok şunu sordum. Kız çocukları bayramlara neden gelin kostümüyle katılıyorlardı acaba? Başka kostümlerle de katılıyorlardı ama anımsıyorum gelinliksiz bayram olmazdı. Bu kadar saçma bir bayram  teması olur mu hiç.? Gidip ziyaret ederseniz daha bir çok fotoğrafın sizi şaşırtacağını göreceksiniz.
Eskiden Çorlu Panayırı diye bir şey varmış. İlk kez duydum. Güzel ve canlı bir etkinliğe benziyor. Belediye bu panayırı tekrar canlandırmak ister mi acaba?
Kendi çektiklerim yanında sergiye katkıda bulunmak için verilen fotoğrafların fotoğraflarını da kullanarak size fikir verebildiğimi düşünüyorum. 
Çorlu yazılarımı okumak için tıklayınız lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder